Monday, January 4, 2010

.kisah ayam dan kucing.


salam

cerita pertama pada tahun baru. :) oh, terasa seperti mahu pelihara ikan dirumah. mahu lihat ikan berenang-renang tenang dalam air. kemudian fikiran kita lari dan leka asyik tengok ikan. tenang. nanti-nantilah kita cari ikan eh. :)

selalu kita dengar pepatah 'macam ayam cakap dengan itik'. saya kira maksudnya kedua-dua pihak tidak faham antara satu sama lain. kan? salah tolong betulkan ya. baru-baru ni saya balik kampung. dan lain pula ceritanya.

kat rumah saya, ada 2 ekor kuncing. hitam dan kuning [tapi kuning ni kadang-kadang dipanggil oren... :p] memang berdua sajalah mereka. tiba-tiba saya nampak seekor ayam makan bersama mereka. berkongsi 3 ekor! tanpa berebut dan bergaduh. kagumlah sekejap. rupanya ayam tu memang jinak. mak yang bawa dari rumah nenek. tapi serius ayam tu memang jinak. kita pergi jemur baju dia ikut, kita pergi tengok pokok bunga dia ikut. haha. paling kelakar, bila ayam tu asyik duk dekat dengan hitam, hitam ketuk kepala ayam tu dengan kaki dia. haha. comel dan kelakar. :p hitam memang macam tu. pantang ada silap cepat je dia bertindak. hehehe.

oh ya, ayam tu nama titit. jangan tanya kenapa. dari dulu, kalau ayam je mak mesti beri nama mesti titit. haha.

* teringat dulu kisah ayam. masa belajar dulu kat u. haha. emmy sangat excited. :p

2 apa kata anda?:

notty said...

ahaha..rumah aku paling byk ayam..nnti aku amik gmbr byk2..aku letak kat blog aku..aku dh aktif berblog balik..gara2 xde kerjakan..

shaz haza said...

hehe.

rumah aku pun byak. :p


Blogspot Template by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by Home Interiors