Tuesday, July 21, 2009

.kisah tentang 3 bulan. hehe.


salam


bertemu kembali semua. lamakan saya tak update. 3 bulan rasanya. banyak perkara yang gembira dan tak gembira, yang saya suka dan tak suka terjadi. ok. sekarang saya ada kat ofis. [kali pertama saya update blog masa bekerja. huhu]

secara umumnya, kerja sekarang berjalan dengan lancar. walaupun mula-mula dulu saya agak mengambil masa untuk menyesuaikan diri. dulu, masa mula kerja, saya rasa sangat stress. huhu. selalu fikir, macam mana saya nak kerja ni. sebab rasa kerja ni sangat susah. masa hari pertama saya datang kerja, ketua dah bagi briefing kerja-kerja yang saya kena buat. huhu. hari pertama ya! otak dah fikir, macam mana nak buat, macama mana kalau tak dapat buat, boleh ke saya buat.. macam-macam.

seminggu lepas saya lapor diri, ada lagi seorang masuk. so kerja ni buat dengan dialah. syukur, dia memamg bagus untuk buat kerja-kerja macam ni. lagipun dia ada master, dah kerja lama dalam bidang ni, jadi tak mustahillah dia baguskan? saya baru je nak kerja dalam bidang ni, jadi tak mustahillah kan saya tak sebagus dia? kan. kan. jadi saya ambil peluang ni belajar dengan dia. dan selalu la juga dulu saya kena 'marah', 'perli'. huhu. takpe, buat tak tahu je sudah, janji saya belajar benda baru. =] dan menariknya, dia abang kepada kawan baik saya masa kat KMM dulu. dan selalu lepas, dia 'marah' dan 'perli' dia akan minta maaf. tapi takpe la kan, normal cikgu marah pada anak muridnya kan?

dulu,[awal-awal kerja] pukul 6 ptg saya dah ada kat rumah mengadu kat mak, kerja ni agak susah. sekarang pukul 9 malam saya masih kat ofis lagi. huhu. kadang-kadang pukul 11 malam. mana taknye, kerja banyak sangat! huhu. saya selalu dengar orang kata kerja kat kerajaan ni boleh rehat-rehat, goyang kaki, pergi sembang-sembang kat cafe pukul 9 baru masuk buat kerja, pukul 5 tepat dah balik. siapa kata? orang kata. tapi saya tak rasa macam tu pun. pelik. pelik. hehe.

sekarang dah hampir 3 bulan kat sini, saya dah semakin dapat mengadaptasikan diri. Alhamdulillah. =] setiap hari mak saya tanya boleh ke kerja, setiap hari mak saya bagi motivasi supaya saya kuat dan sentiasa bersemangat nak kerja. mak saya adalah insan yang paling gembira bila saya dapat kerja kat sini. mak memang berharap ada salah seorang anaknya yang boleh kerja kat tempat kerja ni. begitu juga dengan eeka. tq sayang! =] juga smar.

walaupun saya tak dapat rasa macam mana yang orang kata kerja gov ni boleh rehat-rehat, saya suka masa meeting. hehe. sebab ada makanan. jadi kalau ada meeting pagi dan petang, jimat la sarapan dan lunch saya. hehe.

apa pun, pada saya, kerja semua sama. bezanya, hati kita, diri kita sendiri, nak kerja ke tak. mungkin kita tak suka tetapi kita tak sedar, kerja yang kita tak suka tu la kerja yang sesuai dengan kita. =] Allah itu Maha Mengetahui. kita kena beryukur. =]

* sejak 2 minggu kebelakangan ini, saya balik awal. huhu. kesihatan kurang memuaskan. =( dan, tiba-tiba ofis ni semakin sejuk! aircond dah di baiki. mungkin. hehe.

0 apa kata anda?:


Blogspot Template by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by Home Interiors