Wednesday, February 4, 2009

.kisah tentang keluhan.


salam

huh.
satu keluhan?
ya.
sejak td, bukan sejak kelmarin entah berapa banyak kali saya mengeluh.
kenapa?
kerana ragam manusia.
sejak mula bekerja beberapa hari yang lepas, saya telah menghadapi dengan sendirinya karenah-karenah manusia yang ingin kehendak mereka di penuhi.
kalau sebelum ini saya hanya mendengar dari mereka yang telah bekerja dan kini saya sendiri merasakannya.
salahkah saya sebagai seorang yang baru kali pertama bekerja minta di tunjuk ajar?
jangan mengharap saya dapat berlari mendaki gunung kalau saya tak di ajar untuk bertatih.

kesudahannya?
tak perlulah saya ceritakan. [faham-faham je la]
agak-agak ada tak 'hujan' yang turun? [haha. lu pikir la sendiri]

dan ada banyak perkara dan ragam-ragam manusia yang saya tak fahami.
jadi mungkin sebab itulah namanya memang ragam.
tak mengapa.
bersabar adalah penawarnya.

adeh.
ada banyak yang saya tak faham.
mungkin saya baru lagi dan belum dapat terima sepenuhnya keadaan semasa ini.
moga-moga saya diberi kekuatan untuk menghadapi cabaran dan dugaan.

ALLAH memberikan ujian kepada hambaNYA kerana DIA tahu hambaNYA itu mampu untuk menghadapi ujian yang di beri.
yeah!
jangan berputus asa!
terus usaha.

* sekarang di luar hujan dengan lebatnya. sama seperti hati saya. =(

2 apa kata anda?:

eeka said...

keluhan??? jangan mengeluh sayanggggggggg............

haza said...

ye eeka.. sayang kau.. huhu..


Blogspot Template by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by Home Interiors