Friday, November 28, 2008

.kisah tentang cd.


hari ini, saya siap-siap nak pergi office 7.30 pagi. memang awal. sebab saya tak sedap hati. kerja semalam tak siap lagi. terpaksa di sambung ke hari ini. semalam saya tak dapat tidur lena sebab asyik terfikirkan kerja yang tak siap lagi tu. huhu. benci betul kalau hal-hal kerja terfikir-fikir sampai ke rumah. tak tenang saja rasa hati. puan rohaizah nak sebelum meeting pagi ni.

saya ingat nak siapkan sebelum balik kerja petang semalam, tapi tak sempat. semalam saya rasa sangat kelam kabut. kerja datang bertimpa-timpa semalam. (masa ni saya teringat kat marsilla. ayat dia bila kerja banyak, "kerja ila melimpah ruah sekarang ini". haha.) tak habis satu kerja, dapat kerja lain.

saya buat 4 kerja dalam 1 masa. bayangkanlah macam mana saya pada masa tu. masa nilah saya rasa nak balik rumah sangat-sangat. di office tinggal saya dan encik alip saja. huhu. en badri cuti dan hakim kursus seminggu. encik alip pun ada kerja dia, kena uruskan server semua. tapi dia tetap datang tolong saya. tq encik alip. huhu.

tahap kritikal bila saya sedang burn cd, tiba-tiba.. sesuatu yang tak kena pada cd writer. bunyi sangat kuat dan ada seperti perlanggaran yang dashyat dalam CPU tu. saya dah terkejut. encik alip terus bangun dan muka dia pun macam terkejut.

kenapa budak kecik? apa dah jadi ni?.

tak tau. tiba-tiba jadi macam ni.

bunyi kuat semakin kuat. betul. memang saya berundur setapak dua. takut meletup komputer tu. haha.

en alip cuba untuk keluarkan cd tetapi tak boleh. akhirnya dia cucuk pin kat bahagian bawah tempat nak masuk cd tu. (cubalah tengok di komputer kamu). dan....

patutlah jadi macam tu..

ada dua cd dalam tu. saya boleh tak perasan saya masukkan dua cd sekaligus. huhu.
dan cd writer tu tak boleh nak open dan close secara automatik. alamak. rosak ke? ada 1 saja cd/dvd writer ni. hakim mesti marah. huhu. en alip suruh restart semula. Alhamdulillah boleh. lega!.

dan en alip kata kalau ada hakim mesti saya akan jadi bahan untuk seminggu. hehe.

akhirnya pagi ni, saya berjaya siapkan kerja saya. siap design dan cover cd sekali. puan rohaizah kata dia nak sebelum pukul 9.30 pagi sebab dia nak distribute masa meeting.

ok. banu pun dah call nak pergi makan. dengan hati yang senang dan lega. =)

* sejak puan rohaizah panggil saya budak kecik, en alip pun ikut panggil saya macam tu. huhu.

* saya tetap menjadi bahan gelak mereka sebab saya tersalah masukkan jumper dalam hardisk. hehe. tak sengajalah. hehe.

3 apa kata anda?:

Unknown said...

hajar...tag lagi!!!

k.e.r.i. said...

pikir pasal kerja sangat sampai masukkan 2 cd sekaligus.

haha!

haza said...

Hari tu mmg byak keje keri..
rase mcm kat bursa saham je.. hehe..


Blogspot Template by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by Home Interiors