Monday, November 3, 2008

.kisah tentang seorang kawan.

Assalamualaikum..

Ketika belajar di UTeM, saya ada seorang kawan.. Tapi dia ni bkn la student UTeM.. Dia belajar kat UTHM. Saya pun tak pernah berjumpa dan bersua muka dgn dia. Kami hanya berkawan dan bersembang di YM dan Fs.. hehe..

Selalu kalau di YM, kami bersembang bermacam-macam perkara dari hal pelajaran hingga la ke politik (
saya paling tak minat politik ni tp dengar je dia bercerita).. huhu.. Setiap kali kami berym, tak sah kalau kami tak berselisih pendapat.. hehe.. Pendek kata ada je benda yg saya usulkan dia tak setuju dan begitu juga saya.. (part ni paling saya tak suka sebab asyik saya je kene mengalah.. huhu.. kadang dia ada gak mengalah.. hehe) memang sakit hati la kadang-kadang tu.. Tapi walaupun kami selalu je saling tak setuju antara satu sama lain, tp setiap kali online kami mesti berchatting bersama.. hehe.. pelik tak kami? hehe..

Satu yang saya tau tentang dia ni, dia memang suka bercerita. Kadang tu saya malas nak layan sebab dia je nak cerita, langsung tak bagi peluang kat saya nak cerita.. tak adil sungguh.. cerita dia nak suruh kite dengar tp cerita kite dia wat tak tau je.. huh.. dan bila dia sedar saya dah malas nak layan baru dia tanya.. "Hajar awk dengar tak?" (ayat yang sama bg setiap sesi).. pastu baru dia akan cakap lg.. "Ok, awk pulak cerita".. dan saya akan taip panjang lebar.. haha.. balas balik.. hehe..

Dan.. suatu hari.. (masa tu kat
UTeM lg dan saya tengah sibuk dgn projek PSM).. saya memang takde mood nak dengar dia bercerita.. dan berlaku la sedikit terasa-rasa hati.. hehe.. saya pun biarkan je la sebab tu perkara biasa bg kami.. huhu.. esoknya mesti ok blk.. tapi..

Itu la last saya ym ngan dia.. (
seingat saya la) selepas kejadian tu kami tak ym lagi dah.. fs dia pun tak update.. huhu.. so, kami tak contact lagi selepas tu.. (no phone dia saya tak save walaupun dia ada bagi dan call.. hehe..) lama-lama saya pun wat tak tau je la.. lg pun tgh sibuk ngan PSM..
Baru-baru ni.. seorang kawan saya kata dia nak contact saya semula.. dan paling mengejutkan sekarang dia sedang menjalani rawatan di HUSM.. dia ada cancer.. hmm.. saya rasa sgt terkejut.. antara percaya dan tak..

Dia bagi tau dia kene menjalani
12 kemoterapi, mkn 16 biji pil bg setiap jenis ubat.. muntah-muntah.. daya tahan badan (antibodi) yang tak kuat.. kene amik ubat antibiotik (24 beg sehari).. mengalami pneunomia.. macam-macam la..

Hmm.. begitu byak sekali.. Dia cuba menjadi gembira utk melupakan dia sedang menghadapi penyakit kronik.. Dia sedang berusaha..
Saya sebagai kawan, hanya mampu memberi kata-kata semangat dan pastikan dia sentiasa berfikiran positif.. sekarang kalau dia kongsi cerita, saya akan iakan saje.. takpe.. saya tak kisah..

Semoga dia cepat sembuh dan kami boleh kongsi cerita dan 'gaduh-gaduh' pendapat lg.. =)

p/s: Dia ada bg tau saya 1 rahsia.. hehe.. saya simpan sampai sekarang.. tp yang pasti ia agak kelakar.. hehe.. tak sangka dia akan buat macam tu.. hehe..

p/s/s: Kita sama-sama berdoa dia akan cepat sembuh eh.. =)

5 apa kata anda?:

Unknown said...

ko prnh cter ngn aku psl bdk ni dl...hehehe...

sheilasherimamohdsabri said...

salam..
hajar..
jom tkr link

haza said...

syu..

huhu.. die tu la.. hehe.. dulu aku cite dgn penuh rase geram dan tensionkan.. huhu.. skang kene baik2 ngan die.. pastu baru bleh marah2 lg.. hehe..

k.e.r.i. said...

semekom.
ade blog jugak ye~~

haza said...

wsalam.
ye, ada dah.. selalu la baca eh.. hehe..


Blogspot Template by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by Home Interiors